Funktionär på LinCon

Hej! Vi söker dig som vill hjälpa oss att göra Lincon 2017

Vi på Lincon behöver hjälp av dig för att kunna arrangera sveriges bästa spelkonvent! Som funktionär kommer du att hålla igång vår reception, kiosk och sovsalar, samt ställa upp konventet och städa undan efteråt.

Ta chansen att vara en viktig kugge i hjulet som får Lincon att snurra. Du kommer att få ingå i ett helt fantastiskt arbetslag med andra som uppskattar konvent.

De olika områdena/stationerna:

Uppack – Hjälp oss på onsdagen att ställa upp konventet. Mycket bärande och byggande av reception, kiosk, kiosk lagret och grillen.

Kiosk – Serva våra kunder i kiosken, kassahantering, glasservering, uppackande av varor, hacka grönsaker och servera frukost och hamburgare.

Receptionen – Det första intrycket av konventet för de flesta. Här ska du checka in deltagare, hjälpa till med att svara på frågor kring konventet och arrangemang, garderob hantering, upphittat-låda samt spelutlåning

Sovsalar – Släppa in behöriga folk till sovsalarna. Området har 18 årsgräns.

Slutstäd – Städa alla lokaler efter att konventet är slut, som en extra bonus för att du hjälper till får du vara med på vår slutstädsmiddag på kvällen samt en slutstädspresent.

Våra passlängder och belöningar:

Uppacket räknas inte inom de normala passtiderna, utan räknas enbart för sig själv. Som belöning för att du deltar på uppacket så får du vara med på en restaurantlunch med ledningen, behålla funkiströjan (använd den dock inte under konventet när du inte har pass), matbiljetter och en goodiebag.

Under konventet kommer varje pass att vara 4h

1:a passet = Matbiljett + Funktionärströja

2:a passet = Matbiljett + Plastmugg <- Ger dig gratis te och kaffe under konventet

3:e passet = Matbiljett + 50% inträdesrabatt

4:e passet = Matbiljett + 75% inträdesrabatt

5:e passet = Matbiljett + 100% inträdesrabatt + extra present för att vi verkligen gillar dig extra mycket

Slutstäd = Reseersättning upp till 500kr kr för biljetter till och från konventet (glöm inte att ge oss en kopia på kvittot för biljetterna, utan dessa kan vi inte ge ut denna ersättning). Slutstädsmiddag och en speciell slutstädspresent.

Passtider och dagar:

Onsdag:

  • Uppack (tid kommer senare, samlas upp i colosseum)
  • 19:00 – 23:00 (kan komma att innebära uppackning beroende på hur allt artar sig)
  • 23:00 – 03:00

Torsdag – Lördag:

  • 03:00-07:00
  • 07:00-11:00
  • 11:00-15:00
  • 15:00-19:00
  • 19:00-23:00
  • 23:00-03:00

Söndag:

  • 03:00-07:00
  • 07:00-11:00
  • 11:00-15:00
  • Slutstäd (uppsamlingstid, samt plats kommer senare)

Så här fungerar det:

Skicka ett mail till Sarah C (Huvudansvarig för funktionärerna), Liz (Vice ansvarig) och Gustav (Vice ansvarig) på funktionar@lincon.se

I mailet skriver du ner följande info:

  • Namn.
  • Kontaktuppgifter (mail och telefonnummer!)
  • Ålder som du kommer att vara under konventet.
  • Vilket/vilka områden du vill jobba i.
  • Om du jobbat hos oss tidigare och var i sådant fall.
  • Vilka tider och dagar du skulle vilja jobba (Se pass längder och dagar) men även om du har tider som absolut inte funkar.
    Exempel: Jag anländer till konventet på torsdag runt lunch så jag kan inte jobba på onsdagen eller natten till torsdag. Vill jag vara med på ett speciellt arr så reserverar jag mig även för att själv ha undersökt vilka tider det arret går.
  • Hur många pass det är som du vill/kan jobba.
  • Om du är intresserad av att sova på konventet.
  • Om du har några viktiga allergier/sjukdomstillstånd.

När vi får ditt mejl kommer vi att lägga in dig i schemat efter dina önskemål. Inom kort kommer du att få ett svar med mer info om konventet.När konventet närmar sig kommer du också att få ut ett dokument med lite mer detaljerade uppgifter rörande dina arbetsuppgifter så att du kan vara förberedd redan när du kommer till konventet. På så sätt hoppas vi att du kommer att vara mindre vilsen om det är din första gång som funktionär hos oss. Även du som är mer erfaren kommer lättare in i allt med lite uppfriskning.
Vi inväntar med spänning din anmälan!