Japanska brädspelrummet

Föreslå, efterlys, diskutera eller gör reklam för ett arrangemang här!

Re: Japanska brädspelrummet

Inläggav Zimeon » lör 07 apr 2012, 01:55

De japanska spel jag har varierar väldigt mycket. Det som kan vara svårsmält för icke-vana är faktiskt mest temat och teckningarna. Spel som Khmer och Dazzle kan vem som helst spela; och de går fort och har ingen text alls. Men för just en familj så… tja, jag vet inte. Passion! kanske? Kanske lite för mycket att läsa på korten. Det finns garanterat någonting i alla fall; jag har nog större koll när jag är där. Jag skulle tro att ungefär hälften av spelen är antingen nollspråk eller svenska, och hälften är på engelska, så ett urval finns alltid.
Användarvisningsbild
Zimeon

Inläggav Zimeon » fre 04 maj 2012, 23:25

Nu är min tid som jag hade att förbereda mig ute. Tyvärr hann jag inte med att översätta exakt allt. Det sista jag hann med var Majo x Majo (Häxa mot Häxa) av Manifest Destiny.

Spel som saknar översatta regler men som man kan köra ändå (korten är språkneutrala, och jag kan lära ut reglerna)
R-Eco Recycle
Aisopos
RR
R

Spel som jag helt enkelt inte hann med och som jag struntar i att ta med:
Jungfru Maria Alla Hjärtans dag
Road to Imladris
Shrine Maiden-fighterspelet
Alchemist Atelier
Kowloon Drive
Meistersinger
Unlimited Nine

Dessutom hann jag inte göra fina askar till allt, så en handfull spel ligger bara i vanliga vita anonyma lådor

Även om Japanska spelbaren inte är i samma liga som Mutanter och Maskiner under själva konventet, så undrar jag om jag inte lagt ner mer tid på förberedelser den här gången. I gengäld fick jag ju en herrans massa spel översatta, och det var ju bra.
Användarvisningsbild
Zimeon

Inläggav Sudden » lör 05 maj 2012, 20:18

Respekt Zimeon!!

Nyfiken i en strut undrar om behärskar japanska och översätter själv?
Jag är direktör så det ligger en hel del i det jag säger
Sudden

Inläggav Zimeon » tor 10 maj 2012, 03:38

Jo. Det har ju varit mitt yrke under en langre tid.

Jag kommer nog att kora Japanska rummet under aven nasta Lincon, sa de jag missade att fa med nu kommer med sen.

Nu undrar jag bara hur jag ska fa till korten till senaste Toho-Dominion. Men det gar nog, om jag kan skriva ut pa plats.

/Simon
Användarvisningsbild
Zimeon

Inläggav Zimeon » tis 22 maj 2012, 21:47

Tack för i år. Jag kommer med stor säkerhet arrangera samma sak nästa år (om inte situationen förändras något väldigt).
Användarvisningsbild
Zimeon

Föregående

Återgå till Arrangemang