Lincon muggen

Ge oss ris eller ros eller förslag.

Lincon muggen

Inläggav emilfrojd » tis 24 apr 2012, 16:41

Hur kommer det sig att det inte finns Lincon muggar till alla som förbeställer innan priset går upp? Vad är det för problem med detta? Otroligt dumt att ha deadlinen för muggen så långt före inkomsten för de flesta kommer.
emilfrojd

Re: Lincon muggen

Inläggav Zimeon » tis 24 apr 2012, 23:45

Allra troligast pga att muggen måste beställas långt i förväg, och att de vill vara säkra på att de går åt. Som arrangör av konvent som har haft kaffemuggar vet jag att det både är kostsamt och jobbigt att sitta där med 75 muggar över och man bara ARGH.
Användarvisningsbild
Zimeon

Inläggav Tomas Lööw » ons 25 apr 2012, 07:24

Zimeon har helt rätt. Leverantören har tre veckors leveranstid så vi vill lägga vår order fyra veckor innan konventet för säkerhets skull. Vi blev sittande utan muggar ett år och vill inte att det ska hända igen.
Användarvisningsbild
Tomas Lööw
Web/IT

Inläggav emilfrojd » tor 26 apr 2012, 19:22

Men de senaste 3 åren har det varit större efterfrågan på muggarna än ni har kunnat leverera. Så jag tycker att det är konstigt att ni inte kan tillgodose oss deltagare år efter år. Och att det är så långt innan sista dagen då det är lågt pris.
emilfrojd

Inläggav Zimeon » mån 30 apr 2012, 20:44

Måste man beställa mugen i förväg så måste man, och det är ingenting som Lincon-arrangörerna har något att säga till om (du får klaga på muggleverantören att de har långa leveranstider). Att Lincon vill ha minst en veckas marginal förstår jag helt och fullt.
Visst att man kan höfta till med "lika många muggar som förra året", men… det är inte alltid det stämmer. Jag har ingen aning om hur många Linconmuggar som går åt, men säg att det brukar gå åt 400. Och så köper man 400, och så går det bara åt 350. Då harman betalat för 50 i onödan, och även om det inte är så fasligt mycket pengar i sammanhanget (kanske en tjuga per mugg eller så), så är det ganska träligt att ha femtio muggar att slänga.
Användarvisningsbild
Zimeon

Inläggav emilfrojd » mån 07 maj 2012, 09:58

Men det är ju fortfarande intressant att det då har upplevts som brist de senaste tre åren. Jag förstår ju att Lincon inte vill sitta med en massa överblivna muggar. Men det går ju att sälja ut gamla muggar för kostnaden av dem. Det tror jag skulle sälja ganska bra.
emilfrojd

Inläggav Corrie » mån 07 maj 2012, 11:53

Det är bara in och sätta sig i LinConstyrelsen och börja påverka! ;)
Corrie

Återgå till Feedback