Anmälningssystemet är öppet

För sådant som inte passar in någon annanstans eller som är attans generellt.

Anmälningssystemet är öppet

Inläggav Martin Berggren » sön 27 feb 2011, 22:56

Nu går det bra att föranmäla sig till konventet.

99% av alla arrangemang finns upplagda till beskådan i webbutiken, vi i arrangemangsgruppen har några till på lut som ännu inte sänt in all information.

C-huset är i det närmaste fullt med arrangemang, det har varit svårt att stuva in alla, trots att vi i år sluppit sovsalarna (Campushallen ligger inom gångavstånd). Figurspel, Magic och brädspel har fått mer plats, vi har stuvat omkring en del, men i stort sett ska man känna igen sig. Rollspel har det arbetats mycket med i år och de kommer att hålla till i alla de nya små grupprummen som finns i den ombyggda delen av C-huset.

Kiosken har återvänt till sin gamla placering, på mångas begäran. Brädspel har fler tomma salar att spela (då vi inte får utnyttja Colosseum av brandskäl). Figurspel upptar nu även T-korridoren.

Det kommer även anordnas lajv, Cell 14 och Bunkern, i sann postapokalyptisk anda.

Väl mött på LinCon 2011, vi i arrangemangsgruppen hoppas och tror att du kommer att få väldigt trevligt!
Ring inte, maila istället.

Webb/IT Ansvarig
Vice Arrangemangsansvarig
Dataspelsansvarig
Lajvansvarig
Styrelseledamot Dragon's Den, Info/Webb
Användarvisningsbild
Martin Berggren

Re: Anmälningssystemet är öppet

Inläggav Pops » mån 28 feb 2011, 13:56

Hm, angående sovsalarna så står det fortfarande i avsnittet om praktisk information fortfarande om sovsalar i C-huset och Rydshallen, men de lokalerna har vi alltså "sluppit" i år? Tyckte annars att det var väldans praktiskt att slagga i C-huset.
Pops
"Remember Sammy Jenkis"
Användarvisningsbild
Pops

Inläggav Martin Berggren » mån 28 feb 2011, 14:35

Den texten ska självklart ändras, det var alldeles i veckorna som det blev klart med Campushallen. Denna ligger inte alls långt bort, tror det är kortare än 800 meter. Med tanke på det så var det ingen idé att ha sovsalar på konventet och dessutom fick vi in mer arrangemang.

Webb/IT Ansvarig
Dataspelsansvarig
Lajvansvarig
Användarvisningsbild
Martin Berggren

Inläggav oman99 » mån 28 feb 2011, 16:47

Sover man i ett stort rum eller är det fortfarande mindre rum man sover i när det gäller campushallen?
oman99

Inläggav Addis » tis 01 mar 2011, 09:31

Kortare än 800 meter, det låter alldeles prima. Minns fortfarande promenaderna i spöregnet till Rydshallen år 2009 :D
Pennan var mäktigare än svärdet. Sen kom suddet.

http://kattcon.se/
http://kattcon.sverok.net/
Användarvisningsbild
Addis

Inläggav Martin Berggren » tis 01 mar 2011, 15:13

Det är två stora gympasalar.

Webb/IT Ansvarig
Dataspelsansvarig
Lajvansvarig
Användarvisningsbild
Martin Berggren

Inläggav Emma Ström » tis 01 mar 2011, 19:22

Hmm, min miss att jag glömt fixa uppdaterade texter om sovningen innan webanmälan gick upp! Detta kommer att lösas asap. :)

Kort information om sovningen:

Vi har äntligen fått tag i lokaler PÅ universitetsområdet där vi kan sova och duscha dygnet runt, och som dessutom rymmer alla sovande för LinCon (enligt många års sovstatistik). Hurra!
(Det må vara bekvämt att sova i C-huset för den enskilde individen, men salarna behöver då möbleras specifikt enligt brandskyddsregler vilket också påverkar eventuella dagarrangemang, samt måste säkerhetskollas x antal gånger om dygnet, så vi frigör både plats för arrangemang, möjligheter för arrangemang och energi hos Piassava)

Sovsalarna är i form av två större salar, en med 350 platser och en med 150 platser som ni ser i webbutiken. Dessa har vi tillgång till dygnet runt, och även till duscharna som är bokade enbart för oss. Avståndet är som Martin skriver ca 800 m mellan receptionen i C-huset och Campushallen där vi sover, och på vägen passerar man också den berömda bankomaten om man skulle ha lust med pengauttag.

Finns fler frågor om sovningen går det bra att kontakta generalerna eller skriva här på forumet.
Emma Ström
Vice General 2011
Användarvisningsbild
Emma Ström

Inläggav Warren » tis 08 mar 2011, 19:00

Sovning på detta sätt kanske är bättre för arrangörerna, men har ni tänkt på oss deltagare?

Själv har jag svårt nog att sova i en sovsal med 10-12 andra, och att sova i en stor gymnastiksal är helt uteslutet för mig. Säkerligen finns det andra som också har svårt att sova om det inte är tillräckligt mörkt och/eller tyst.

Det vore tråkigt om jag skulle bli tvungen att hoppa över Lincon för andra gången sen jag började åka till detta konvent på 90-talet.
Warren

Inläggav oman99 » ons 16 mar 2011, 14:16

Jag har inte ännu anmält mig men jag håller ett öga på sovsalarna så att det finns plats kvar när det blir dax för det. Men en sak som har börjat oroa mig är att det ett bra tag nu har stått att det är 5 platser tagna i Studion och 1(!) plats tagen i A-salen. Kan det verkligen stämma eller har det blivit nåt fel på rapporteringen av hur många platser som finns kvar?
oman99

Inläggav Emma Ström » ons 16 mar 2011, 22:45

Warren: Tack för din input! Vi har först och främst försökt utgå från deltagarsynpunkter som kommit in (under många år, i princip sedan LinCon växte och sovningen inte längre rymdes i enbart C-huset) och varje år försökt lösa sovsalarna så att avståndet är nära, det finns duschar och man har möjlighet att gå och sova närsomhelst på dygnet. Dessutom ska salarna i C-huset erbjuda arrangemang så många timmar om dygnet som möjligt för deltagarnas nöje och välbefinnande, och självklart ska variationen och mängden arrangemang vara så stor som möjligt utöver det. Det är en klurig ekvation som hela tiden kan bli bättre, förstås, men vi är glada över lösningen med Campushallen som kommer långt med att uppfylla de här punkterna. Både deltagare, arrangörer och organisationen bakom LinCon vinner mycket på den här lösningen, jämfört med tidigare.

Är det så att det är svårt att sova i stora salar/med många personer så är det nog klurigt hur själva sovsalarna ser ut på konvent som LinCon, då sovmöjligheterna i alla salar aldrig varit färre än 12 personer såsom brandreglerna säger för C-huset. Sedan kan det förstås ha utnyttjats till mindre grad, men liksom nu har bokningen varit öppen för ett större antal.

Min starkaste rekommendation om jag uppfattar dig rätt med att det är ett problem just med ett flertal andra personer i samma sovrum, är att boka in dig på vandrarhemmet som ligger lika långt från konventet som Campushallen, men i lite annan riktning. http://www.mjellerumsgarden.se/ är hemsidan och där finns all info. Dessutom finns hotell i närbelägna Ryd, eller kanske har du bekanta med rötter i stan som kan husera dig över konventet? Skulle dessa alternativ inte gå att lösa, så får du gärna höra av dig via mail igen så ser vi hur vi kan fixa den bästa lösningen för dig. :)

oman99:
Jadå, det stämmer säkerligen. Då anmälan öppnade nyligen rullar bokningarna in så sakteliga medan folk läser in sig på arrangemangen, planerar våren, osv. Vi brukar märka en stor ökning i bokningar när GothCon passerat också, då många förmodligen "tar ett konvent i taget". Så gläd dig åt att du är tidigt ute med stora valmöjligheter på de saker som har begränsade antal platser!
Emma Ström
Vice General 2011
Användarvisningsbild
Emma Ström

Återgå till Allmänt